Diety, odżywianie

Drukuj
Ocena użytkowników:  / 3
SłabyŚwietny 
Kategoria: Diety, odżywianie
Utworzono: środa, 27, styczeń 2010

W tym artykule przedstawionych zostanie kilka diet, które idealnie wpływają na ludzki organizm, a także poprawiają samopoczucie. Ich zadaniem jest nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale też poprawić stan własnego zdrowia.

Jako pierwsza poruszona zostanie dieta pszeniczna, która przede wszystkim ma działanie oczyszczające, a także poprawiające stan zdrowia. Trwa ona od trzech do dwunastu dni. Wtedy też je się tylko gotowane ziarna pszenicy w ilości po średnio jednej szklance zamiast każdego posiłku. Czasami zamiast pszenicznej można też zastosować na przykład dietę ryżową, jaglaną, czyli zamiast pszenicy je się ryż, kaszę jaglaną, pęczak bądź inne pełnoziarniste kasze.

Inną jest dieta frutariańska, która jak sama nazwa wskazuje opiera się przede wszystkim na jedzeniu tylko owoców. Niestety owoce same w sobie mają dużo witamin, minerałów i innych substancji ale nie dostarczają białek, węglowodanów i tłuszczy. Dzięki tym ostatnim na przykład istnieje możliwość wchłaniania witamin A, D, E oraz K, bo właśnie w tłuszczach się one rozpuszczają. Jednakże dieta ta jest jednocześnie bogata w błonnik, cukry proste. Aby dostarczyć więc niezbędnej ilości poszczególnych składników, po prostu trzeba zjeść dużo owoców.

Dieta Kliniki Mayo jest ostatnio coraz częściej polecana na wszystkie schorzenia, bo jej głównym zadaniem jest zrzucenie kilku kilogramów oraz poprawa samopoczucia, które jest najlepszym lekarstwem na wszystkie choroby. Jest ona bardzo skuteczna, chociaż monotonna i trudno się jej dlatego trzymać. Łatwo też w niej występuje efekt yo-yo. Polega ona na jedzeniu jajek i surówek. Codziennie należy zjeść cztery do sześciu jajek i wypić dwa litry wody mineralnej, herbatek ziołowych, kawy bądź słabej herbaty. Należy jednocześnie unikać soli, cukru, produktów mlecznych, roślin strączkowych i alkoholu.

Dzień pierwszego tygodnia – śniadanie: dwa jajka na twardo, filiżanka czarnej kawy; obiad: dwa jajka na twardo, 20dag warzyw gotowanych; kolacja: dwa jajka na twardo lub 15dag pieczonego mięsa, główka sałaty i sok z cytryny

Dzień drugiego tygodnia – śniadanie: filiżanka czarnej kawy, kromka chrupkiego pieczywa; obiad: 15dag smażonego mięsa, filiżanka tartej marchewki z sokiem z cytryny; kolacja: dwa jajka na twardo lub 10dag chudej szynki; 15dag chudego jogurtu.

Copyright © 2014 Skuteczne Diety, Odchudzanie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
By Joomla 1.6 Templates and Simple WP Themes