Diety, odżywianie

Drukuj
Ocena użytkowników:  / 2
SłabyŚwietny 
Kategoria: Diety, odżywianie
Utworzono: środa, 27, styczeń 2010

Jak wszystkie diety, również ta, która będzie tutaj przedstawiona ma za zadanie zrzucić kilka zbędnych kilogramów, poprawić samopoczucie kobiety, a także jej wygląd zewnętrzny. Wiele diet podzielonych jest ze względu na obszar ciała, którego dotyczą. Poniższa to dieta wspomagająca chudnięcie brzucha.

Przede wszystkim opiera się ona na produktach węglowodanowych, mlecznych i warzywnych, pobudzających pracę przysadki i tarczycy, odciążającej nadnercza. Przy tej diecie należy spożywać owoce, szczególnie melony i jagody, wszystkie warzywa i kiełki, drób, produkty pełno-ziarniste, białko kurze, czosnek, odtłuszczone produkty mleczne, chude mięsa. Jednocześnie należy ograniczyć oliwki, oliwę, awokado, migdały, orzeszki ziemne, przyprawy, miód i syrop klonowy, soki owocowe i warzywne, kofeinę, śmietanę, masło, ser, sosy, wyroby z białej mąki, czekoladę, podroby, czerwone mięso, alkohol. Zupełnie wyeliminować natomiast trzeba tłuste mięsa, pleśniowy ser, fast foody i kawę. Ponadto należy zwiększyć wysiłek fizyczny, głównie bieganie, aerobik, pływanie, a także zaleca się jogę.

Cała ta dieta trwa osiem dni do trzech tygodni i sprawia, że brzuch chudnie półtora do dwóch kilogramów w ciągu owych ośmiu dni. Można ją śmiało powtarzać za każdym razem, gdy mamy za duży brzuch. Polecana jest ona wszystkim zdrowym dorosłym ze skłonnościami lub otyłością brzuszną. Nie powinny jej stosować dzieci, kobiety ciężarne i karmiący, a także osoby z otyłością w dolnych częściach ciała. Jest ona szczególnie bogata w witaminy z grupy B, witaminy C, A, E, D, potas, białko i błonnik.

Przykładowy jadłospis mógłby wyglądać następująco:

Dzień pierwszy – śniadanie : trzy łyżki płatków pełnoziarnistych na szklance mleka, 10dag melona, herbata owocowa; drugie śniadanie: kromka chleba pełnoziarnistego z margaryną, liściem sałaty i plasterkiem szynki z indyka, szklanka wody niegazowanej; obiad: suflet jagodowy, zielona herbata; podwieczorek: szklanka soku z marchwi; kolacja: kurczak w galarecie, kromka chleba chrupkiego żytniego, herbata z cytryną.

Dzień drugi – śniadanie: dwie kromki chleba mieszanego z soją i słonecznikiem, posmarowane niskokaloryczną margaryną z dwoma liśćmi kapusty pekińskiej, plasterkiem kiełbasy szynkowej i plasterkiem polędwicy z indyka, szklanka herbaty z cytryną bez cukru; drugie śniadanie: surówka z jabłka, selera korzeniowego skropiona sokiem z cytryny i oliwą, szklanka wody niegazowanej; obiad: sałatka z makaronem i kurczakiem, szklanka herbaty zielonej bez cukru; podwieczorek: 20g migdałów, szklanka wody niegazowanej; kolacja: pomidor nadziewany makrelą, kromka chleba chrupkiego żytniego, szklanka czerwonej herbaty bez cukru.

Dzień trzeci – śniadanie: kromka chleba pełnoziarnistego posmarowana niskokaloryczną margaryną z liściem sałaty, pierś z kurczaka wędzona, papryka czerwona, szklanka kawy zbożowej bez cukru; drugie śniadanie: szklanka soku z różowego grejpfruta; obiad: sałatka ryżowa, szklanka zielonej herbaty bez cukru; podwieczorek: 30dag melona; kolacja: dwie kromki chleba żytniego posmarowane niskokaloryczną margaryną z dwoma liśćmi sałaty, dwoma plasterkami polędwicy z indyka, szklanka zielonej herbaty bez cukru.

Dzień czwarty – śniadanie: bułka z jagodami, szklanka ziołowej herbaty bez cukru; drugie śniadanie: szklanka soku warzywnego mieszanego; obiad: sałatka z kiełków, szklanka owocowej herbaty bez cukru; podwieczorek: kromka chleba chrupkiego żytniego posmarowana niskokaloryczną margaryną z liściem cykorii i plasterkiem kiełbasy żywieckiej, szklanka wody niegazowanej; kolacja: ryba pieczona (najlepiej biała panga), kromka chleba pełnoziarnistego posmarowana niskokaloryczną margaryną, kapusta kwaszona, szklanka herbaty zielonej bez cukru

Dzień piąty – śniadanie: suflet z dżemu niskosłodzonego jagodowego, szklanka kawy zbożowej z mlekiem bez cukru; drugie śniadanie: kromka chleba pełnoziarnistego posmarowana margaryną z liściem sałaty, z papryką pomarańczową posypana koprem, szklanka herbaty z cytryną bez cukru; obiad: pierś z kurczaka bez skóry pieczona, gotowany ryż dziki, marchew z groszkiem gotowana, szklanka zielonej herbaty bez cukru; podwieczorek: brokuły i kalafior z ziołową posypką, kromka chleba chrupkiego żytniego, szklanka wody niegazowanej; kolacja: sałatka z pora i jajka, kromka chleba chrupkiego żytniego, herbata zielona bez cukru

Dzień szósty – śniadanie: pasta z sera białego i ryby gotowanej z natką, kromka chleba pełnoziarnistego, papryka zielona, szklanka herbaty owocowej bez cukru; drugie śniadanie: awokado, szklanka wody niegazowanej; obiad: omlet azjatycki, szklanka herbaty owocowej bez cukru; podwieczorek: galaretka melonowa; kolacja: 10dag pieczonej piersi z indyka, kromka chleba pełnoziarnistego, surówka z pomidora, cebuli, ogórka zielonego i oliwy, szklanka herbaty zielonej bez cukru

Dzień siódmy – śniadanie: omlet z czterech białek na parze z papryką zieloną, pomidorem, cebulą i groszkiem, szklanka zielonej herbaty bez cukru; drugie śniadanie: kisiel jagodowy; obiad: tost z kiełkami, szklanka herbaty ziołowa bez cukru; podwieczorek: kanapka z kromki chleba chrupkiego żytniego posmarowana niskokaloryczną margaryną z liściem cykorii i plasterkiem chudej szynki wołowej, szklanka wody niegazowanej; kolacja: talerz zupy ze śruty pszennej z porem, kromka chleba chrupkiego żytniego, szklanka herbaty owocowej bez cukru

Dzień ósmy – śniadanie: mintaj w galarecie, kromka chleba żytniego posmarowana niskokaloryczną margaryną z kiełkami z lucerny, surówka z kapusty pekińskiej skropionej sokiem z cytryny i oliwą, szklanka herbaty owocowej bez cukru; drugie śniadanie: banan, szklanka wody niegazowanej; obiad: sałatka warzywno-owocowa, szklanka zielonej herbaty bez cukru; podwieczorek: kromka chleba chrupkiego żytniego posmarowana niskokaloryczną margaryną z liściem sałaty i plasterkiem chudej kiełbasy szynkowej, szklanka wody niegazowanej; kolacja: melon z frutti di mare, szklanka herbaty z cytryną bez cukru.

Copyright © 2014 Skuteczne Diety, Odchudzanie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
By Joomla 1.6 Templates and Simple WP Themes