Ćwiczenia fizyczne

Drukuj
Ocena użytkowników:  / 3
SłabyŚwietny 
Kategoria: Ćwiczenia fizyczne
Utworzono: środa, 28, grudzień 2011

Aby w pełni wykorzystać możliwości jakie dają nam ćwiczenia na bieżni należy dokładnie opracować harmonogram ćwiczeń. Przede wszystkim aby rozpocząć intensywny trening należy przeprowadzić krótką rozgrzewkę np. w postaci wolnego marszu.

W zależności od rodzaju treningu jaki chcemy dobrać musimy brać pod uwagę nasze indywidualne cechy budowy ciała, na bieżni możemy realizować różnorodne treningi począwszy od wzmacniającego poprzez kondycyjny, aż do treningu, który pozwoli na efektywne spalanie kalorii.

Aby ćwiczenia na bieżni dały nam pożądany efekt powinno się na niej biegać ok. 40-50 min dziennie, 3-4 razy w tygodniu. Bieganie w tempie umiarkowanym jest najbardziej wskazane dla ludzi, którzy chcą pozbyć się nadmiernych kilogramów, ponieważ w tym tempie nasz organizm najszybciej spala tkankę tłuszczową. Z kolei osoby, które borykają się z problemami sercowo – naczyniowymi powinny biegać w tempie wolnym, najlepiej wybrać wolny marsz.

Aby przejść na tryb nieco szybszy najpierw należy przeprowadzić ok. 10 min rozgrzewki, a gdy poczujemy zmęczenie wtedy wracamy do programu, na którym biegaliśmy początkowo. Taki rodzaj biegu jest najbardziej korzystny dla naszego organizmu i sprawia, że nasze ćwiczenia przynoszą pożądany efekt. Dlatego też w miarę systematycznego ćwiczenia będziemy mogli biegać już dłużej i szybciej, gdyż wyrobimy sobie kondycję.

Pod koniec biegu (jakieś 4-5 min przed zejściem z bieżni) należy włączyć tryb, który pozwoli nam na powolny marsz w celu wyrównania tętna a co za tym idzie na chwilę odpoczynku.

Bardziej rozbudowane modele bieżni posiadają system regulowania kąta nachylenia dlatego też marsz może być równie skuteczny jak bieg pod górę. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które planują wycieczki w góry. Wzmożony trening na bieżni pozwoli na długotrwały i jednostajny marsz w trudnych górskich warunkach.

Biorąc po uwagę zalety ćwiczenia na bieżni niewątpliwie należy zaliczyć to, że poprawiamy swą ogólną sprawność fizyczną, wydolność sercowo-naczyniową, wzmacniamy także kości i mięśnie. Te wszystkie cechy powodują, że bieżnia pozwala na efektywne ćwiczenia zarówno sportowcom, osobom borykającym się z nadwagą, jest także idealnym rozwiązaniem dla osób starszych, które chcą pozostać cały czas w dobrej formie.

Copyright © 2014 Skuteczne Diety, Odchudzanie. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.
By Joomla 1.6 Templates and Simple WP Themes